Jak być zawsze w formię i mieć szczupłą sylwetkę?

W XIX wieku każdy ma dużo stresu i potrzebuje mniej regeneracji. Dlatego w diecie nie ma już trudności, ponieważ tworzenie masy mięśniowej jest łatwiejsze a metabolizm znacznie szybciej pracuje. Ale z wiekiem może się okazać, że zawaliło się wszystko bo nie wykonujemy niezbędnego minimum jakie jest niezbędne do naszych czasów. Nagle zauważamy, że zaczynają przybywać kilogramy, mimo, że żyjemy w ten sam sposób. Możemy też czuć się bardziej zmęczeni.

Dieta – to podstawa szczupłej sylwetki

Aby zachować dobry wygląd, musisz wprowadzić kilka zmian, aby pomóc organizmowi lepiej zachować wydajność. Najważniejsze będzie dostosowanie diety. Musimy przenieść menu z ilości na jakość. Jak się starzeć, to już możliwe do pobłażać w jak najwięcej żywności, jak wcześniej. To będzie konieczne, aby zmniejszyć podaż węglowodanów prostych i zachować podaż na tłuszcze, zwłaszcza nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe na najniższym możliwym poziomie.

zdrowa dieta

Które węglowodany są zdrowe?

Do węglowodanów zdrowych zaliczamy głównie te pełnoziarniste, makarony, ziemniaki lub płatków owsianych. Owoce i warzywa odgrywają istotną rolę w diecie. Warto je jeść szczególnie na obecność w nich błonnika witalnego. Wraz z białkiem, błonnik napełni żołądek aż do nocy i wspomoże regenerację i wzrost masy mięśniowej, przy jednoczesnym uniknięciu odczucia głodu. Natomiast owoce je się w odpowiednich porach dnia, kiedy jesteśmy najbardziej aktywni, gdy potrzebujemy węglowodanów szybko. Należy pamiętać, że odpowiednia dieta do ćwiczeń jest podstawą.

Ważna jest jakość białka

Jeszcze ważniejsze jest zapewnienie najwyższej jakości białka. Dzięki nim możemy utrzymać masę mięśniową i tym samym tempo przemiany materii. Mięśnie pomagają nam być aktywnym i zachować wydajność organizmu. Im lepszej jakości spożywasz białka, tym bardziej możemy konsumować trochę mniej niż w przypadku przyjęcia białek z niekompletnymi aminokwasami. Większość białek pochodzi z chudego mięsa, ryb, jaj lub produktów mleczarskich.

Nie zapominaj o treningu!

szczupła sylwetka

Zmiany w treningach są również ważne. Z wiekiem nie będzie tak łatwo ćwiczyć sześć razy w tygodniu. Chyba każdy pamięta, że będąc nastolatkiem bez problemu biegał za piłką sześć razy w tygodniu. Ale to, co możemy zrobić w wieku dwudziestu lat jest trudniejsze po przekroczeniu trzydziestu, a często niemożliwe po czterdziestu. Dlatego nie rezygnuj z aktywności fizycznej!

Zamiast tego trenuj trzy do czterech razy w tygodniu. Być może będziemy musieli użyć nieco mniejszych obciążeniach niż przed, i być może będziemy musieli wymienić niektóre z naszych ćwiczeń na bardziej bezpieczne alternatywy. W przypadku wprowadzenia takich zmian, ludzie nadal zachowują bardzo ładną sylwetkę. Nadal będzie to bardzo atrakcyjne, bez zbędnego tłuszczu podskórnego i szczególnie będziesz w pełni funkcjonalny, co jest chyba najważniejsze.

Regeneracja z wiekiem będzie trudniejsza

Wiek może być przeszkodą i będzie powodował wolniejszą regeneracje. Ponadto jeśli nie możesz spać wystarczająco długo, zmęczenie może ulec nasileniu. Brak snu zwiększa ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych i sprzyja powstawaniu nadwagi. Ze względu na spowolnienie metabolizmu i potrzebę zwiększenia długości odpoczynku musimy zrobić wszystko, aby utrzymać swoją formę. Sen może nam pomóc. Jeśli to możliwe możemy wziąć drzemkę po obiedzie. To świetny pomysł, który jest wykorzystywany przez wielu sportowców.